Wednesday 20 May 2015

KAMI DAN CUTI-CUTI PORT KLANG

Teks : Norwani bt Sulikin

Entri 16

Tahun 2015 adalah tahun ke tiga usia perkhawinan kami. Alhamdulillah, berjaya menjalani tanggungjawab suami isteri dengan penuh cabaran dan dugaan dari Allah. kebetulan kami ingin berjumpa salah seorang ahli keluarga di Port Klang, dan pada masa itu waktu agak lewat maka kami pun mengambil keputusan untuk bermalam di hotel yang terdekat iaitu Hotel Crystal Crown Port Klang. Saya sendiri pernah pergi ke hotel ini lama dahulu ketika  menjalani latihan untuk menjadi Internal Auditor. 

alhamdulillah, masih ada bilik pada malam itu dan harga satu malam dalam anggaran bawah  RM200. biliknya agak nampak dimamah usia tetapi besar. pancuran air bilik air yang kuat, penting untuk saya bilik air yang selesa dan bersih.

untuk pengetahuan, ini adalah malam pertama untuk uzair tidur selain daripada rumah sendiri atau pun balik kampung. uzair seorang yang sensatif bila dia tidak selesa tidur dalam keadaan dingin daripada penghawa dingin. maka nya, sepanjang malam uzair menangis dan tidak mendapat tidur yang secukupnya. susu juga cepat sejuk kerana penhawa dingin agak sejuk pada malam itu.



/
 

pandangan seorang budak yang tidak mempedulikan apa-apa hanya mainan sahaja.
 
esok pagi nya tepat selepas subuh kami bersiap untuk keluar dari hotel seawal mungkin selepas sarapan pagi. rancangan konon nya untuk menyambut ulangtahun perkhawinan ditunda ke tarikh lain uzair yang sepanjang malam menangis. maka kami kalah dan akan memikirkan rancangan yang seterusnya untuk sambutan ulangtahun ke tiga perkhawinan kami.

makanan di hotel ini agak sedap dan sederhana. kebetulan pada masa itu, terdapat beberapa rombongan dari negara China maka kami memberi peluang kepada mereka untuk makan dahulu. malas rasanya mahu berebut tempat atau makanan, kami hanya duduk sebentar melayan uzair bermain di lobi utama.


gambar budak yang tiba-tiba rambut menjadi tegak ditengah. tepat pukul 10 pagi kami pulang ke rumah. dan menyambung tidur yang secukupnya. Uzair perlukan buaian dan dia boleh tidur 3 jam tanpa gangguan.

terima kasih baba kerana bersabar dengan ummi dalam segala hal. walaupun kebanyakkan rancangan kita tidak berjaya sejak akhir ini, tetapi itu yang menyebabkan hubungan kami semakin akrab. doakan hubungan kite bahagia sampai ke jannah.

insyaallah.

No comments:

Post a Comment