Thursday 2 July 2015

Review sambal belimbing pahang dan pucuk ubi goreng dari aleeyas kitchen

Teks : norwani sulikin

Entri 31

Entri ini tidak boleh ditunggu lama-lama kerana takut keseronokkan nya hilang. Saya tidak pernah mencuba sambal belimbing pahang sehinggalah salah seorang rakan membawa sambal itu ke pejabat untuk dijual. Dan dia menyediakan sample untuk dicuba. Bagi saya sedap. Sedikit kering tetapi sedikit agak hangus. Ada rakan menyatakan rasa itu tidak sedap dan saya tidak membelinya sehinggalah seorang blogger lain menaikkan entry mengenai sambal pahang ini. Iaitu puan suraya dientri ini.
Entri ini sememangnya menaikkan semangat untuk merasa kenikmatan sambal pahang. Tetapi belom rezeki saya untuk membelinya.
Pejam celik ramadhan menjelang tiba, ada ketika saya tidak berselera ketika sahur dan terus terpikir entri tersebut.
Terus menghubungi aleesyas kitchen dan berjaya untuk slot pos laju keesokkan hari nya. Untuk pengetahuan pos laju hanya dilakukan pada hari selasa. selain nya anda boleh melakukan cod ditempat anda dengan sedikit bayaran penghantaran.
Hari berganti hari, saya mengharapkan menerima bungkusan pada hari rabu, sepatutnya pos laju dijamin sampai esok tetapi hampa. Saya mendapat bungkusan itu pada hari kamis.
Pucuk ubi goreng saya pernah mencuba ketika datang ke rumah sahabat saya di palong negeri sembilan. Sedap dan rangup. Saya juga pernah mengidam untuk makan pucuk ubi goreng ini semasa mengandung uzair dulu. Bagi saya makanan ini sangat susah untuk didapati dan tidak ramai orang muda mengetahui menu ini.
Kedua makanan ini sangat sesuai dimakan bersama nasi putih panas, sambal belimbing pahang, pucuk ubi goreng dan telur mata . Tetapi saya tukarkan kepada ayam goreng kunyit. Memang menakjubkan rasanya. Alhamdulillah selain kenyang dua kali tambah nasi kenyang juga dengan kesedapan dari tukang masak.
Jadi kepada anda yang belom mencuba masakan ini sangat disyorkan mencuba. Insyaallah tidak mendukacitakan. Ikuti mereka di instagram "aleeyaskitchen". Dan selepas itu boleh la juga follow saya di " norwanisulikin"

Sekian review saya. Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment